Alla inlägg under september 2008

Av Emma - 4 september 2008 11:59

Den springer ju verkligen ifrån en!

Känns som att jag vaknade nyss av att det va måndag, o så helt plötsligt är det torsdag och jag ha sovit bort halva dagen!

Men det gör inget för då har jag förhoppningsvis inga problem att jobba natt imorn ;)


Om jag kan jobba vill säga :/

Åkt på världens jäkla förkylning nu, kände mig lite halvkass hela dagen igår, trött...sådär febertrött ni vet, men inget jag brydde mig så mkt om..spec inte när jag jobbar. Men när jag kom hem o slappnade av så :(

Helt igenkorkad i halsen och näsan nu, men det kan gå över till imorn :)


Tror jag ska städa lite idag, bädda rent o skura toaletten...det sista är så tråkigt så jag drar ut på det varje gång...

Kan tillägga att jag inte direkt har skurat där sen jag flyttde in....Mer än golvet då ;)

Så det börjar väl liksom bli tid att göra et nu :p

Fast o andra sidan så jobbar jag bara en dag nästa vecka ;)

Ne då kommer jag säkert på en annan bra anledning :p

Ibland måste man ta tag i sig själv ordentligt ;)


Är sugen på att baka också....men VAD? :D

Av Emma - 3 september 2008 22:43

"jag är lugn som en flaska skakad pomac!"

Haha, dagen bästa utan tvekan ;)


Kollar på en halvkass film på 3:an...det enda som var något att ha på tv idag!


Måste rekomendera en bok!

"Otrygare kan ingen vara"

En verklighetsbaserad bok om 3 barn, deras uppväxt och deras ensamstående mamma som dricker, tar droger och har massa olika karlar hela tiden.


För er som inte läst den: GÖR DET!

Det tog mig en vecka att läsa ut den, i vanliga fall hade det tagit 1 månad!

Helt helt, otroligt bra är den!

Brukar inte lipa när jag läser böcker, men det gick liksom inte låta bli!

Jag känner sorg för dessa barn som har det så, att barn ens FÅR ha det så är helt otroligt!

Jag har själv en nära släkting som är alkoholist, jag har älskat denna människa väldigt högt en gång i tiden, han har lärt mig mkt och en gång var han "normal".

Numera tycker jag väldigt illa om honom, jag pratar aldrig med han och skulle jag råka möta han på stan så går jag en omväg för att slippa prata med han.

Elakt skulle kunna tyckas, men jag blir lika ledsen varje gång...Jag vill inte se han sån, det är inte samma människa!

Tycker det är synd att så många inte inser sitt problem och inte vill bli hjälpta :(


Ne, nu ska ni slippa mitt dravel, är ju SATC nu :D

Av Emma - 3 september 2008 20:32

Äntligen hemma efter en lååång dag!

Är helt sjukt jävla trött!


Jag är inte gjord för att gå upp så tidigt på morgonen!

Behöver min sömn liksom ;)


Blir en kväll på soffan kan jag tala om!

Alex ville jag skulle komma till kalle o spela Guitar hero, men jag orkar inte:(

Nu måste jag vända tillbaka på dygnet till fredag...lycka till säger jag!


Är sugen på att dra iväg ett sms...

Ska jag? Vågar jag?

Ahh, sååå jäkla feg är jag! *dumbom!*


Tåls att fundera på en stund :p

Av Emma - 3 september 2008 07:06

Jättepigg idag, verkligen! INTE...

Vilken tur att jag inte låg vaken till 2 inatt....läste o läste o läste, o så läste jag lite till, men somnade ändå inte!


Nu sitter jag här o äter frukost, får nog lägga på en rem nu, ska köra om 5 minuter!


Ha en bra dag!

Av Emma - 2 september 2008 21:55

Så där ja, nu har vi en dag till avklarad i kalendern ;)

Den har gått ovanligt fort också!

När jag vaknat till liv och ätit frukost stack jag till Pillan, vi pratade skit o sen hämtade vi "barnet" på dagis, sen stack vi o handlade, in till stan o hämtade hennes syster och hennes pojk, sen satte vi oss utanför o fikade loss ;)

Mkt trevligt måste jag säga, varit en fin dag idag med så :)


Nu sitter jag här i världens fulaste "blekinge idrott"´s t-shirt och ett par gammla pyamasbyxor, nyduschad och klar för sängen! *nästan iaf;)*

Tvätten är hämtad och inlagd, bara mackorna som ska göras iordning och håret ska plattas sen är jag helt redo för en stunds läsande innan jag somnar ;p


Thai-maten var....ja minst sagt underbart god!

Det är det absolut godaste man kan äta enligt mig :p


Ne, ta fram lite bröd från frysen, fixa maten och dona med lite annat, sen får det ta mig tusan bli sängen :)

Gott att inte börja förens 8 imorn, kan va bra för nån som är van vid att sova till 11 ;)


ne, go kväll o go natt!

Av Emma - 2 september 2008 17:22

Jag?? ohhh nej, inte alls ;)

eller ganska så jäkla mkt!


Tar alltid tvätt-tid 17-22, perfekt oavsett om man jobbar dag eller natt...

så va ju säker på att jag gjort det idag med, går upp till tvättstugan och ser att jag hade 12-17!

Som tur var så fanns det 2 lediga mellan 17-22 :)


Har bestämt mig för att beställa Thai-mat sen när jag slängt över tvätten :)

Va riktigt längesen...närmare bestämt ett halvår sen, om inte lite längre!

Så jag ska njuta riktigt ordentligt av det, mat till jobbet imorn med eftersom man får så mkt ;)



Dagens i-landsproblem: Plitorna har invaderat mitt ansikte igen :'(

DET kallar jag djup olycka...ni som känner mig vet :(

Dom jävlarna är inte bara fula..det är nästan det minsta problemet...

Dom gör så jäkla ont så jag vill lägga mig o lipa någonstans :(

*Blääää!!*

hmm

Av Emma - 2 september 2008 16:56

Jag skriver va jag tycker och tänker...

Men vissa saker har man svårt att uttrycka, som tex känslor!

Jag skulle kunna skriva om det här...men det vore ju som att gräva en grop åt sig själv typ!


Har man blivit riktigt bränd en gång aktar man sig för att öppna sig och berätta vad man känner...


Tycker fortfarande inte man ska kommentera något man inte har en blekaste aning om!


Men nej förlåt att jag råkar vara lite glad o känna att livet kanske är på väg upp igen!

Ska ta tillbaka allt det där o säga hur otroligt olycklig och ledsen jag är!

Det skulle ju va till att ljuga rejällt kan jag tala om!


Har du inget bättre att göra än o sitta o skriva sånna kommentarer kan du likaväl ge fan i att!

Av Emma - 2 september 2008 09:34

Mhm så var man precis uppstigen :p

Jobbet ringde o väckte mig, ville jag skulle jobba idag men har ju tvätt-tid så njae :(


Ska ju jobba imorn så jag överlever nog :)


Är lite sugen på att laga nån go mat idag...frågan är vad?

Har så jäkla dålig fantasi ibland när det gäller mat....tycker ju ändå det är kul o testa på nya saker :p

Får googla lite o se vad man kan hitta :)

Thai mat är ju ett alternativ, blev ju förjävla gott sist :D


Ska nog umgås med min bil idag ;)

Tvätt, städa o dona....

Har ju ett o annat som behövs göras med den så att säga :/


Frukost nu?

Ja, måste skärpa mig på den fronten rejällt!

Yoggi o müsli, de e fina grejjer de ;)


På återseende!

Ovido - Quiz & Flashcards